fors polariserend

Allah beslist of onkruid mag gewied worden in Sint-Niklaas

DSC_0017Wie beslist er in Sint-Niklaas of onkruid mag gewied worden op het openbaar domein: de N-VA-burgemeester of het schepencollege?  Nee hoor:  het is Allah die beslist.  Dat is geen grap:  Het allerhoogste orgaan van de moslims in België, de Moslimexecutieve, heeft haar ‘Raad van Theologen’ naar Sint-Niklaas gestuurd om er zich over het Grote Onkruidprobleem te buigen.   

Op de begraafplaats Heimolen in Sint-Niklaas liggen alle perken en paadjes er piekfijn verzorgd bij.  De arbeiders van de gemeentelijke groendienst leveren hier schitterend werk.  Maar één hoekje geeft een heel ander beeld.  Daar hebben de moslims een tijd geleden een apart perceel gevraagd en gekregen, ‘omdat wij niet met ongelovigen in dezelfde grond willen begraven worden’, zoals een moslima mij ooit toebeet.  Een flagrante scheiding van de scheiding van kerk en staat zoals wij die in dit land kennen:  volgens onze regels wordt op openbare begraafplaatsen geen onderscheid meer gemaakt op basis van de religie die de overledene aanhing. Maar goed, de moslims – die zich steeds ‘uitgesloten’ voelen – moesten weer eens hun eigen perkje hebben, en dat hebben ze dus gekregen.

Maar daar schiet nu het onkruid welig op: met gras, planten en distels die intussen tot zowat een meter hoog reiken.  Geen mooi beeld voor de bezoekers, en een doorn in het oog van de groenarbeiders, want distels hebben de eigenschap vanuit hun bastion de mooie omliggende gazons te belagen.  Zijn die groenarbeiders dan misschien vuige racisten, die ocharme de graven van de moslims niet willen onderhouden?  Wel integendeel.  Zoals het hun bevolen was wilden ze ook die graven en paadjes ertussen proper houden, maar ze werden verjaagd door boze moslims, die niet wilden aanvaarden dat de (vooral Vlaamse) arbeiders de graven betraden.  Want ‘volgens ons geloof mag niemand die graven betreden’.

Er zijn dan twee mogelijkheden.  De eerste logische mogelijkheid:  zeg die moslims dat Vlaanderen nu eenmaal een ander klimaat heeft dan Marokko, en dat zeker in lente en zomer onkruid moet verwijderd worden, dat ze op openbaar domein zijn en en dat ze de gemeente-arbeiders hun werk moeten laten doen.  Tweede politiek-correcte mogelijkheid:  in een kramp schieten ‘want de moslims zijn boos’, beginnen palaveren, en proberen de hete couscous op iemands anders bordje te scheppen.  Uiteraard is het dat tweede wat in Sint-Niklaas gebeurde.  De Grote Onkruidzaak werd zowaar voorgelegd aan de Moslimexecutieve in Brussel, die nu een echte ‘Raad van Theologen’ naar Sint-Niklaas stuurt om ‘het probleem’ te bestuderen.

DSC_0020

Een mens zou erom lachen als het niet zo treurig was.  Er was een tijd in Vlaanderen dat er geen steen kon verlegd worden zonder de instemming van de pastoor; dat verstikkende systeem, dat ‘clericalisme’ werd genoemd, werd door socialisten en liberalen tot op de grond afgebroken.  En nu, met de actieve steun van liberalen en socialisten, is het clericalisme weer helemaal terug: als het over moslims gaat kan er in een middelgrote centrumstad van Vlaanderen, bestuurd door een N-VA-burgemeester samen met de socialisten, zelfs geen grassprietje meer geplukt worden zonder dat een imam of aanverwanten er zijn zegen aan geeft.

Kunnen we misschien terug even normaal doen?  Als gemeentearbeiders als taak hebben het groen te onderhouden op een begraafplaats dan moeten ze dat overal kunnen doen, punt uit.

Rob Verreycken

PS Ere wie ere toekomt: het verhaal werd het eerst gepubliceerd door journalist Joris Vergauwen in De Streekkrant, ik geef het artikeltje hieronder weer.

IMG_20140618_0001

Getagd als: , , , ,

8 Reacties

  1. Een droogkuis winkel “’t blinkt “,uitgebaat door marrokanen ,in de steynstraat in Hoboken wilde mijn vloermat van 4 vierkante meter niet kuisen aan de promotieprijs van de maand juni met het fabeltje dat die mat véél te vuil was. Die mat was helemaal niet vuil en moest enkel eens opgefrist worden.Zij wilden ze wel doorzenden naar een ander bedrijf(zogezegd)maar aan een veel duurdere prijs. Toen ik de mat ging terug halen,ongewassen,vroeg ik of er soms problemen waren om Belgische klanten te bedienen zei deze moslima vlakaf dat ik bij een Belgische droogkuis moest gaan !! waar gaat het met ons land naartoe ???

  2. Dat ze zelf het onkruid weg doen

  3. Hoe diep zijn ze in de politiek-correcte “put” -blijkbaar gegraven door Mohamedanen – gevallen daar in een stad met een Katholieke heiligennaam !

  4. Idd Meneer Rousseaux en nu zitten we ermee! Ja in die periode toen het Moslimveld werd goedgekeurd, zullen er waarschijnlijk geen afspraken gemaakt zijn! dan waren ze hier nog te familiaal ;-). Ik vraag me af waarom leven ze dan zo talrijk bij de ongelovigen? En voor velen van hen(niet allemaal) waarom geld aannnemen zoals ocmw, ziekenkas, stempelgeld van ongelovigen? Of zijn daar ook regels van de Iman? Waardigheid waar blijft dat hier in het verhaal?

  5. Bouw een gesloten omheining van 2 meter hoogte rond de moslimbegraafplaats, zodat het onkruid tegengehouden wordt en het uitzicht op de andere graven netjes is. Laat in ieder geval het gemeentepersoneel geen exclusieve karweitjes uitvoeren voor deze racisten.

  6. De vele eisen van de moslims worden met de dag lachwekkender en vooral kinderachtiger.Ze krijgen de stuipen op het lijf als er toch iets in hun omgeving wordt aangeraakt door de ongelovigen, wij dus.. De burgemeester laat het weer eens toe en de moslims vinden daardoor een reden om hun kerkhof met heilige grond er vuil te laten bijliggen.De Vlamingen die hun graven zo mooi en netjes onderhouden moeten weer eens tolereren hoe de moslims het kerkhof laten verloederen.

  7. Geen medelijden voor Sint-Niklaas! Het oogst wat het heeft gezaaid. Dat komt er dus van als men te lamlendig is geworden om zijn eigen cultuur, identiteit en wetgeving in leven te houden en te beschermen. .

Trackbacks

  1. Daar mogen de distels wel groeien | Golfbrekers
%d bloggers liken dit: