Linkse webstek DeWereldMorgen slurpt 220.000 euro subsidie per jaar

Kent u de (vaak extreem-)linkse webstek DeWereldMorgen? Geen nood, wij tot voor kort ook niet. Het gaat om een drammerig links platform waar leuteraars van de ontwikkelingshulplobby, de vakbondslobby, de multikullobby en aanverwanten onder een sausje van ‘journalistiek’ hun waren aanprijzen. Weinig boeiend zult u zeggen – u hebt helemaal gelijk.

Onze aandacht werd getrokken op het ding toen het een oproep publiceerde van ene Dominique Willaert, een vetgesubsidieerde linkse culturo uit Gent, om de leden van de Europese Commissie en leden van het Europees parlement, in het bijzonder Jean-Luc Dehaene, te ontvoeren.  Dat zo’n linkse oproepen tot geweld en misdaad gedaan worden op een website die zélf gesubsidieerd wordt door de Europese Unie vonden wij kras.

Maar nog krasser is wellicht het cijfer dat aan het licht werd gebracht door Kaat Van Damme, studente aan de Universiteit Gent.  Zij maakte bekend dat DeWereldMorgen in 2010 een inkomen had van liefst 366.700 euro, “waarvan meer dan 60% uit Europese en Vlaamse subsidies”.  En dat betekent dus dat de extreem-linkse zeursite in 2010 liefst 220.000 euro subsidiegeld slurpte… In 2010 kwam 166.630,57 euro daarvan van de Vlaamse regering.

Voor ons mag links zoveel websteks beginnen als ze willen – maar dan wel op hun eigen kosten.  Waarom moet belastinggeld (altijd) gebruikt worden om de linkse hobby’s recht te houden?  ‘Links lullen en rechts zakken vullen’, het is en blijft een grote Vlaamse waarheid.